Blog

Opret personlige gæsterabatter
By in

Opret personlige gæsterabatter

Når de store fester melder sig, skal I være parat!

Med OCTOPUS kan I nemt oprette en gæsterabat, hvor I kan forudreservere et bestemt antal værelser til udvalgte gæster.

Har du allerede OCTOPUS?
Klik på menuen øverst i højre hjørne > Gæster > Gæsterabatter

Eksempler, hvor en direkte tildeling af værelser kan være en fordel:

Bryllup
Gæsterne har via brudeparrets indbydelse fået et OCTOPUS-link, hvor de selv kan booke deres ophold. 

Skt. Hans, Valentine m.fl.
Måske har I en restaurant, hvor I tilbyder en lækker vinmenu til aftenens middag. På forhånd kan gæster booke et ophold, som kun spisende restaurantgæster får tilbudt. Fx til en bestemt pris, fordi I har tilbudt en pakkeløsning og de dermed får rabat på opholdet efterfølgende.

Konference og kurser  
Her er det ofte først til mølle-princippet, som er gældende. For at sikre, at der er plads til et X antal deltagere, kan I reservere det direkte i OCTOPUS-systemet. På den måde kan arrangører af eventet garantere værelser – og dermed anbefale overnatning hos jer. 

Fordelene ved et dansk totalsystem til hotel- og restaurationsbranchen
By in

Fordelene ved et dansk totalsystem til hotel- og restaurationsbranchen

totalsystemet til hotel- og restaurationsbranchen

For knap 8 år siden købte Thorben G. Jensen, CEO hos OCTOPUS, en bygning, som skulle indrettes med 10-15 hotelværelser i forskellige størrelser.

Meget hurtigt fandt han ud af, at branchen manglede et billigt, solidt og moderne totalsystem, som kunne følge med tidens tendenser og ikke mindst have samme fart, som idéerne på hotellet blev sat i værk.

Tålmodigheden under lange supportventetider ved besværlige systemer, som kun kunne det halve af, hvad der var af udfordringer på hotellet, slap op – Thorben tog en beslutning om selv at udvikle et hotel- og restaurantsystem.

I dag kalder vi det OCTOPUS og tilbyder hoteller og restauranter et totalsystem, der både er brugervenligt, hurtigt, stabilt og ikke koster en formue.

Vores kombination af kunder, en branche i konstant udvikling og egen udviklingsafdeling har givet os et system af høj kvalitet.

Ved den mindste idé fra vores personale samt nye krav fra kunder eller gæster, er der ikke lang vej til færdig løsning. Dét kan vi, fordi vi forstår udfordringerne og har et stærkt og ikke mindst dygtigt in-house team.  

vi giver gerne en gratis og uforpligtende demo:

Eksempler på integrationer

– som vores kunder har foreslået og vi derefter har udviklet til alle brugere af OCTOPUS:

Bookingportaler

Vi har igennem tiden skabt mange gode integrationer til diverse OTA’er. Der kommer løbende flere til, i takt med popularitet og efterspørgsel. Bestiller dine gæster via en bookingportal, vil OCTOPUS automatisk reservere værelset og dermed undgår I overbooking – det opdateres straks hos alle de andre bookingportaler I har valgt, hvis der fx er udsolgt eller I har ændret i priserne.

Pt. har vi lige knap 20 forskellige bookingportaler, som vi har direkte integration til
– flere kommer løbende til, som behovet hos vores kunder opstår.

Betalingsløsninger

Med e-conomic bliver håndtering og bogføring af fakturaer og kvitteringer nemmere end nogensinde før. Alle betalinger linkes til kundekonti, og alle betalinger, kasserapporter og fakturaer overføres automatisk til dit e-conomic system.

Med OCTOPUS Kasseapparat har du desuden mulighed for at integrere din NETS betalingsterminal med OCTOPUS, så alle transaktioner automatisk blive registreret i systemet.

Hvis I skal have en betalingsløsning uden de fysiske terminaler er det Vibrant, I skal kigge efter. Her foregår betaling trådløst og direkte på en Android-telefon. Selvfølgelig fuld integreret med OCTOPUS.

Danmarks Statistik

Med få klik kan du nemt indberette de lovpligtige data til Danmarks Statistik. Alle dine data er elektroniske og systemet kan derfor straks lave den korrekte statistik for den valgte periode.

OCTOPUS HEAT™

Med DANFOSS Ally™ termostaterne kan der spares mindst 30% på energiregningen. Termostaterne er nemme at installere og kører automatisk op og ned i temperatur alt efter, hvad I har indstillet dem til i OCTOPUS-systemet. Fx nattesænkning og lav varme på ledige værelser.

Elektroniske låse

Gæster kan opleve meget vente- og rejsetid, inden de når til jeres hotel. De fortjener ikke også at skulle stå i kø ved receptionen, for at få en fysisk nøgle udleveret – som de igen skal stå i kø for at aflevere ved check-ud; Giv dine gæster mulighed for at benytte døren med en PIN-kode.

Alle låse kan synkroniseres med OCTOPUS og giver en kæmpe tids- og økonomisk besparelse. På den måde er der mere tid til at servicere gæsterne, så de får den bedste oplevelse hos jer. 

Fri adgang til alle statistikker 
By in

Fri adgang til alle statistikker 

Med OCTOPUS får du fri adgang til utrolig mange statistikker

Rapporter med belægningsprocenter, booking-historik, omsætningsrapporter m.fl. kan leveres som alm. data samt grafiske pivottabeller. Derudover kan den elektroniske indrapportering til fx Danmarks Statistik også automatiseres.

I skrivende stund har vi over 20 forskellige
– og flere kommer løbende til.

Eksempler på statistikker:

Statistik pr. værelse 

Her kan du ved lynhurtig datosøgning se, hvordan din gæstebelægning pr. værelse har været. Har hotellet ofte 1 person pr. værelse er det måske typisk forretningsrejsende, der har travlt om morgenen.

Er der mange med 2 personer, tyder det ofte på, at jeres hotel er populært for par – måske I skal fokusere ekstra på romantikken og fx sælge dem en god middag som add-on. 

Er der ofte mange gæster på ét værelse er du sikkert populær hos familier – Måske et par brætspil i receptionen, en børnevenlig morgenmad eller flyers fra lokale aktiviteter vil glæde dine gæster. 

 

Omsætningsrapporten

Formålet med udtræk af denne statistik er at give et simpelt og overskueligt indblik i, hvad der reelt bliver tjent pr. booking.

Ved at indsætte jeres egne udgifter for fx morgenmad, linnedpakke, kommisionsbetalinger, rengøring m.m. får I en nettosum, som I kan navigere ud fra.

På den måde kan I hele tiden følge med i, om I tjener nok pr. værelse eller om der er behov for justeringer.

Mød holdet bag OCTOPUS
By in

Mød holdet bag OCTOPUS

Ekspertise og erfaring

Vores stærke team er en afgørende del af OCTOPUS

Teamet består af dedikerede og erfarne specialister, der er parate til at hjælpe vores kunder med at navigere i de mange nye løsninger, som vi løbende tilføjer til vores totalsystem.

Vi har alle en dybdegående forståelse for vores software, og kan hjælpe med alt fra at begå sig i vores brugerflade til at identificere og løse mere komplekse tekniske udfordringer.

Vores team er også opdateret med de seneste teknologiske fremskridt og trends, hvilket giver os en unik fordel i at levere kvalitetssupport til vores kunder.

OCTOPUS er et online totalsystem
til hele hotel- og restaurationsbranchen

Vores hovedprodukter er (online) booking af værelser og bordbestilling, integreret/eller fritstående kasseapparat, self-service-løsninger som elektronisk styring af døre og varmeforbrug, status på værelsesrengøring, opgavelister med mere – alt sammen direkte i en webbrowser!

Vi er en dansk virksomhed med dansk support, egenudviklet software og servere på dansk jord – og vores system er skræddersyet til hver enkelt kundes behov 😊

Skal vi også hjælpe din virksomhed? 

Ring 73 700 100

Vi giver gerne en gratis og uforpligtende gennemgang samt pris på vores totalsystem.

Fordele ved et self-service-hotel
By in

Fordele ved et self-service-hotel

Skal I være de næste på listen over self-service-hoteller?

På et self-service hotel kan gæsterne udføre de fleste handlinger selv – det er enormt tidsbesparende samt giver især gæsterne en nem og fleksibel ind- og udkvartering.

Ved brug af teknologiske innovationer og automatiserede totalsystemer er det muligt for jeres gæster at håndtere alt fra booking og betaling til adgang til værelser og bestilling af ekstraydelser.

Udover et totalsystem som OCTOPUS til at samle alle informationer, opgaver og bookinger, er den vigtigste funktion på et self-service-hotel de elektroniske låse, der gør det muligt for gæsterne at få adgang til deres værelser ved hjælp af en PIN-kode, der sendes til gæsten via SMS eller mail. På den måde kan gæsterne ankomme og forlade hotellet uden at stå i kø i receptionen, for at få informationer og nøgle ud- og afleveret.

En anden vigtig funktion er den elektroniske Personlige Gæstebog, hvor gæsterne kan læse om hotellet, området, oplevelser, parkering, tilbud m.m. direkte. Gæsterne kan også bruge gæstebogen til at ændre personlige oplysninger som fx mail, navn og fakturaadresse – alt sammen opdateres selvfølgelig direkte i OCTOPUS-systemet.

Gæsterne kan også bruge den Personlige Gæstebog til at bestille og betale for ekstraydelser (fx morgenmad, madpakke, transport eller roomservice).

På et self-service hotel får gæsterne en mere fleksibel oplevelse, hvor de kan håndtere deres egne behov og forventninger på en nem og praktisk måde.

Husk: Vi er ikke ude på at gøre receptionspersonalet arbejdsløse, men til gengæld give dem bedre tid til at servicere og være der for gæsterne, så de får den bedste oplevelse.

Kontakt os for at høre mere

Vi bruger systemet
på vores egne hoteller

Vi oplever på vores egne hoteller, at gæster er utrolig glade for ikke være afhængig af en receptionist – som der ofte er kø hos, især ved udtjekning om morgenen, hvor man blot vil videre i sit program.

Som en ekstra service til gæsterne kan OCTOPUS også generere en QR-kode – som fx kan hænge ved indgangen – hvor gæster kan scanne og derefter logge ind med forudindstillet personlig oplysning (fx mailadresse, fulde navn eller mobilnummer). 

Denne funktion bruges typisk af gæster, som lynhurtigt vil se sit værelsesnummer og PIN-kode til døren – uden at skulle finde sin bekræftelsesmail eller Personlige Gæstebog frem.  

Alle vores kunder har fri support
By in

Alle vores kunder har fri support

FRI SUPPORT

Alle vores kunder har fri support alle hverdage kl. 09-15.

I kontortiden sidder vi klar til at undervise jer alle, hjælpe med nye opsætninger/skabeloner, skræddersy jeres system osv.
– og vi tager oftest telefonen inden 15 sekunder!

Vores vagttelefon er altid åben

Uden for normal kontortid har vi selvfølgelig vores vagttelefon, som ved presserende opgaver kan benyttes for at få fat i en teknisk supporter døgnet rundt – alle dage.