Blog

ST. BINDERUP KRO
By in

ST. BINDERUP KRO

StBinderupKro

Vi har valgt OCTOPUS som samarbejdspartner, fordi OCTOPUS er uden binding, prisvenligt, nemt og overskueligt for vores personale at betjene – også for reservetjenerne, fleksibelt at arbejde i, automatisk opdateret på alle bookingportalerne, såsom booking.com, Expedia.com etc. – takket være den smarte ChannelManager, nemt tilgængeligt online med egen bookingsoftware på både hotel- og restaurantniveau samt har fokuseret på at yde den bedste support

Ejer af St. Binderup Kro, Hans Ravn

TAK

Tak til alle vores kunder for støtten – og ikke mindst feedback i form af fx disse anbefalinger.
Dem er vi både glade for og utrolig stolte af.
GODSTEDLUND B&B
By in

GODSTEDLUND B&B

Det bedste der skete for os i 2017 var, at vi fandt OCTOPUS. Verdens bedste og mest brugervenlige system at arbejde med. Slut med at holde øje med hvor mange hotelværelser, der er tilbage samt at flytte rundt på dem imellem bookingplatformene.

Et let overblik med rengøring af værelser og et godt kasseapparat, der er integreret sammen med e-conomic. Nu har vi tid til det, vi brænder for, nemlig vores gæster. Vi kan på det varmeste anbefale OCTOPUS.

Ejere af Godstedlund B&B, Esbern Juhl & Thomas Havskjær

TAK

Tak til alle vores kunder for støtten – og ikke mindst feedback i form af fx disse anbefalinger.
Dem er vi både glade for og utrolig stolte af.
FEMMASTEREN
By in

FEMMASTEREN

Jeg var ikke tvivl om at skippe mit tidligere system, og i stedet få OCTOPUS, da jeg fandt det på nettet. Og det kunne kun blive godt, når direktøren selv var både hotelejer og IT-udvikler.

OCTOPUS er meget fleksibelt og nemt at bruge. Jeg har mere tid og ro til mine gæster. Jeg har været med næsten fra starten, og jeg er meget positiv over den udvikling, som virksomheden er igennem. Det er også til gavn for mig og Femmasteren.

Supporten er altid hjælpsom og venlig. Den største gave ved OCTOPUS har været den lille knap, som hedder ’Indberetning til Danmarks Statistik’; for hvor det før kunne tage timer at finde ud af sammentællingen, tager det nu kun 10 sekunder at indberette.

Ulla Nørgaard, Ejer af Femmasteren

TAK

Tak til alle vores kunder for støtten – og ikke mindst feedback i form af fx disse anbefalinger. Dem er vi både glade for og utrolig stolte af.
OCTOPUS om fremtidens hoteloplevelse
By in

OCTOPUS om fremtidens hoteloplevelse

OCTOPUS om fremtidens hoteloplevelse:

Det receptionsløse Hotel

I takt med teknologiens konstante udvikling oplever vi også, at traditionelle forretningsmodeller og serviceindustrier ændrer sig. Et eksempel på denne udvikling er i hotelbranchen, hvor nye teknologier og innovative tilgange udfordrer de gængse opfattelser af, hvad et hotelophold indebærer. 

Et spændende koncept, der vinder stigende popularitet, er det receptionsløse hotel. 

Automatisering og effektivitet
At drive et receptionsløst hotel indebærer ikke, at der slet ikke er nogen form for service eller personale til rådighed. I stedet bruges teknologi til at minimere behovet for manuelt arbejde for personalet, som sagtens kunne klares automatisk via digitale systemer – Det giver personalet tid til at yde en bedre personlig service samt tid til andre opgaver.

Én nøglekomponent i dette koncept er brugen af elektroniske låse, der kan åbnes med en PIN-kode i stedet for en traditionel nøgle eller kort. Denne teknologi giver gæsterne adgang til deres værelser uden behov for fysisk nøgleoverdragelse eller kontakt med en receptionist.

flow_automatisk

Forudbetaling giver tryghed og frihed
En central tankegang i det receptionsløse hotelkoncept er forudbetaling. Gæsterne betaler for deres ophold online på forhånd, på samme måde som de gør med andre onlinekøb. Dette har flere fordele – Receptionen skal ikke bruge tid på at håndtere betalinger og gæsterne får følelse af kontrol og fleksibilitet. De ved, at deres ophold allerede er betalt, hvilket fjerner bekymringer bl.a. kø og unødvendig tidsforbrug ved ind- og udtjekning.

Direkte adgang med personlig PIN-kode
På dagen for indtjekning modtager gæsterne en PIN-kode, der giver dem adgang til hotellets indgange samt deres værelse for den periode, de har booket. Dette betyder, at gæsterne ikke behøver at kontakte en receptionist for at få nøgler.

Den første gang, gæsterne bruger PIN-koden på deres værelsesdør, bliver de automatisk tjekket ind i OCTOPUS-systemet. Dette skaber en simpel og selvbetjent oplevelse for gæsterne, der kan ankomme til hotellet når som helst – fx sent om aftenen.

Ingen besvær og ventetid i receptionen
Fordi opholdet allerede er betalt, skal gæsterne ikke bekymre sig om at stå i kø i receptionen for at afregne for opholdet. Når de forlader værelset om morgenen og bruger deres PIN-kode, vil den elektroniske lås automatisk give status i OCTOPUS-systemet om, at gæsten er tjekket ud og ikke kommer retur. Denne effektive proces sparer tid for både gæster og især rengøringspersonalet, som straks kan gå i gang med ledige værelser.

Restaurant og betalingsmuligheder
Selvom hotellet er receptionsløst, er gæster stadig i stand til at benytte hotellets faciliteter, herunder restauranten. Betaling i restauranten kan ske ved hjælp af kreditkort eller kontanter, hvilket giver gæsterne valgfrihed i deres betalingsmetode.

Konklusion
Det receptionsløse hotelkoncept viser, hvordan teknologi og automatisering kan ændre måden, vi oplever hotelophold på. Selvom der stadig er brug for personale til at vedligeholde ejendommen og assistere gæsterne ved behov, fjerner denne tilgang unødvendige kontakter og gør hele oplevelsen mere effektiv og problemfri. For både gæster og hotelbranchen kan det receptionsløse hotel vise sig at være en innovativ måde at tilpasse sig nutidens teknologiske udvikling og øge kundetilfredsheden.

Octopus_Logo100x100px
Det er et spændende skridt for fremtidens hoteloplevelse, som vi i OCTOPUS allerede har stor erfaring med. Vi udvikler hele tiden nye automatiseringer og digitaliserer på flere hoteller – for at udnytte personalets kvalifikationer og give dem tid til at servicere gæsterne samt fx nå ad hoc-opgaver hurtigere.
Opret personlige gæsterabatter
By in

Opret personlige gæsterabatter

Når de store fester melder sig, skal I være parat!

Med OCTOPUS kan I nemt oprette en gæsterabat, hvor I kan forudreservere et bestemt antal værelser til udvalgte gæster.

Har du allerede OCTOPUS?
Klik på menuen øverst i højre hjørne > Gæster > Gæsterabatter

Eksempler, hvor en direkte tildeling af værelser kan være en fordel:

Bryllup
Gæsterne har via brudeparrets indbydelse fået et OCTOPUS-link, hvor de selv kan booke deres ophold. 

Skt. Hans, Valentine m.fl.
Måske har I en restaurant, hvor I tilbyder en lækker vinmenu til aftenens middag. På forhånd kan gæster booke et ophold, som kun spisende restaurantgæster får tilbudt. Fx til en bestemt pris, fordi I har tilbudt en pakkeløsning og de dermed får rabat på opholdet efterfølgende.

Konference og kurser  
Her er det ofte først til mølle-princippet, som er gældende. For at sikre, at der er plads til et X antal deltagere, kan I reservere det direkte i OCTOPUS-systemet. På den måde kan arrangører af eventet garantere værelser – og dermed anbefale overnatning hos jer. 

Fordelene ved et dansk totalsystem til hotel- og restaurationsbranchen
By in

Fordelene ved et dansk totalsystem til hotel- og restaurationsbranchen

totalsystemet til hotel- og restaurationsbranchen

For knap 8 år siden købte Thorben G. Jensen, CEO hos OCTOPUS, en bygning, som skulle indrettes med 10-15 hotelværelser i forskellige størrelser.

Meget hurtigt fandt han ud af, at branchen manglede et billigt, solidt og moderne totalsystem, som kunne følge med tidens tendenser og ikke mindst have samme fart, som idéerne på hotellet blev sat i værk.

Tålmodigheden under lange supportventetider ved besværlige systemer, som kun kunne det halve af, hvad der var af udfordringer på hotellet, slap op – Thorben tog en beslutning om selv at udvikle et hotel- og restaurantsystem.

I dag kalder vi det OCTOPUS og tilbyder hoteller og restauranter et totalsystem, der både er brugervenligt, hurtigt, stabilt og ikke koster en formue.

Vores kombination af kunder, en branche i konstant udvikling og egen udviklingsafdeling har givet os et system af høj kvalitet.

Ved den mindste idé fra vores personale samt nye krav fra kunder eller gæster, er der ikke lang vej til færdig løsning. Dét kan vi, fordi vi forstår udfordringerne og har et stærkt og ikke mindst dygtigt in-house team.  

vi giver gerne en gratis og uforpligtende demo:

Eksempler på integrationer

– som vores kunder har foreslået og vi derefter har udviklet til alle brugere af OCTOPUS:

Bookingportaler

Vi har igennem tiden skabt mange gode integrationer til diverse OTA’er. Der kommer løbende flere til, i takt med popularitet og efterspørgsel. Bestiller dine gæster via en bookingportal, vil OCTOPUS automatisk reservere værelset og dermed undgår I overbooking – det opdateres straks hos alle de andre bookingportaler I har valgt, hvis der fx er udsolgt eller I har ændret i priserne.

Pt. har vi lige knap 20 forskellige bookingportaler, som vi har direkte integration til
– flere kommer løbende til, som behovet hos vores kunder opstår.

Betalingsløsninger

Med e-conomic bliver håndtering og bogføring af fakturaer og kvitteringer nemmere end nogensinde før. Alle betalinger linkes til kundekonti, og alle betalinger, kasserapporter og fakturaer overføres automatisk til dit e-conomic system.

Med OCTOPUS Kasseapparat har du desuden mulighed for at integrere din NETS betalingsterminal med OCTOPUS, så alle transaktioner automatisk blive registreret i systemet.

Hvis I skal have en betalingsløsning uden de fysiske terminaler er det Vibrant, I skal kigge efter. Her foregår betaling trådløst og direkte på en Android-telefon. Selvfølgelig fuld integreret med OCTOPUS.

Danmarks Statistik

Med få klik kan du nemt indberette de lovpligtige data til Danmarks Statistik. Alle dine data er elektroniske og systemet kan derfor straks lave den korrekte statistik for den valgte periode.

OCTOPUS HEAT™

Med DANFOSS Ally™ termostaterne kan der spares mindst 30% på energiregningen. Termostaterne er nemme at installere og kører automatisk op og ned i temperatur alt efter, hvad I har indstillet dem til i OCTOPUS-systemet. Fx nattesænkning og lav varme på ledige værelser.

Elektroniske låse

Gæster kan opleve meget vente- og rejsetid, inden de når til jeres hotel. De fortjener ikke også at skulle stå i kø ved receptionen, for at få en fysisk nøgle udleveret – som de igen skal stå i kø for at aflevere ved check-ud; Giv dine gæster mulighed for at benytte døren med en PIN-kode.

Alle låse kan synkroniseres med OCTOPUS og giver en kæmpe tids- og økonomisk besparelse. På den måde er der mere tid til at servicere gæsterne, så de får den bedste oplevelse hos jer.