Blog

HOTEL STEENBERGS
By in

HOTEL STEENBERGS

Hotel Steenbergs er et selvbetjeningshotel med 18 værelser og 2 lejligheder i Nykøbing Mors. Vi besluttede os for at skifte til OCTOPUS primært på grund af deres integration med E-conomics og dets enkle og intuitive registrerings- og bookingfunktioner. Selvom vi kom fra et godt system, blev det hurtigt for tungt og kompliceret – Vi er imponerede over, hvor hurtigt vi kom i gang med – og blev glade for – OCTOPUS.

Overgangen fra vores tidligere system til OCTOPUS var effektiv, og det har virkelig gjort vores hverdag lettere med store tidsbesparelser. Vi bruger især styringen af elektroniske låse og det bliver ofte rost af gæster, som er glade for ikke at skulle stå i kø eller ankomme på et bestemt tidspunkt i en reception for ud- og indlevering af en fysisk nøgle.

Det har også skabt en utrolig frihed til vores vagtpersonale. Med en receptionistløs ind- og udtjekning i ydertimerne kan der opstå spørgsmål fra gæster, men med hele systemet fungerende på vores telefoner, kan vi nu hurtigt hjælpe dem videre med alt i forbindelse med bookingen – Før var vi nødsaget til at køre til hotellet. Systemet har gjort det muligt for os altid at være tilgængelige for vores gæster på en mere effektiv måde og samtidig givet os tid til mange andre ting.

Vores ”Trustbar” (Køb fra køleskab direkte via mobilbetaling) er især et hit blandt vores gæster, som hele døgnet kan forsyne sig med drikkevarer og betale via en simpel QR-kode fra OCTOPUS-systemet.

Vi sætter også stor pris på, at hele systemet inkl. integrationer konstant opdateres. Det betyder, at vi ikke længere behøver at vente på at se vores seneste registreringer eller få de nyeste funktioner.

Alt i alt har skiftet til OCTOPUS virkelig gjort en forskel for os og vi er meget tilfredse.

Simone Hansen, Hotelværtinde & Morten Christoffersen, Hotelchef hos Hotel Steenbergs

TAK

Tak til alle vores kunder for støtten – og ikke mindst feedback i form af fx disse anbefalinger.
Dem er vi både glade for og utrolig stolte af.
KONCEPTHOTEL
By in

KONCEPTHOTEL

Vi har i flere år været glade brugere af OCTOPUS-systemet – men rejsen blev endnu mere anerkendelsesværdig, da vi tog skridtet ud af et kædesamarbejde og dermed blev 100% selvstændige med 33 comfort dobbeltværelser og 5 familieværelser. Vi skulle lave helt om på alt fra arbejdsgange og struktur til værelsesfordelinger og opsætninger. Overgangen betød, at vi nu kunne få vores ønsker opfyldt og implementere en masse funktioner fra OCTOPUS til vores hverdag. Det gav os færre manuelle klik og dermed mere tid til andre ting.

Udover bookingdelen med direkte integrationer til – og styring af – vores OTA’er, bruger vi også kasseapparat og faktureringsdelen meget. Små simple funktioner som en reminder-SMS til gæster før, under og efter opholdet har også givet os en stor tidsbesparelse og kundetilfredshed.

Det bedste ved OCTOPUS er den utrolige kundeservice. Jeg kan ikke understrege nok, hvor fantastisk samarbejdet med deres team er. De griber altid vores idéer og feedback positivt – Det føles faktisk som om vi er kolleger. Deres personlige og lynhurtige service er virkelig essentielt for os. Det giver os en kæmpe frihed, da vi bevæger os 10.000 km. i timen – Hos os er der sjældent langt fra idé til handling. Derfor er det en KÆMPE faktor for os, at vi har et system, vi stoler på og som følger med os!

Ejer af KonceptHotel, Vicky Nielsen

TAK

Tak til alle vores kunder for støtten – og ikke mindst feedback i form af fx disse anbefalinger.
Dem er vi både glade for og utrolig stolte af.
CITY HOTEL NATTERGALEN
By in

CITY HOTEL NATTERGALEN

Vi er et hotel med 43 værelser og 5 lejligheder i hjertet af Odense. Vi har primært kun én receptionist på arbejde ad gangen – det er derfor utroligt vigtigt for os med et system, som altid er online, up-to-date med andre medarbejderes arbejde samt giver os et overskueligt overblik.

 Med OCTOPUS får vi dét og mere til. Når man først er introduceret til systemet, mestrer man adskillige opgaver meget hurtigt. Det er nemt at finde rundt i og det er så logisk bygget op, at selv vores afløsere kan varetage mange opgaver efter kun få vagters oplæring. Med tidligere systemer lå flere opgaver og ventede, til det faste personale igen var på hotellet. Løbende bliver der også udviklet nye funktioner, som vi hurtigt kan integrere i vores daglige arbejde. Det tilsammen har givet os en masse ro og vi kan tydeligt se en både økonomisk og tidsmæssig besparelse på personale- og oplæringsbudgettet.

 Vi bruger især booking-delen, hvor vi er meget begejstret for integrationen med vores OTA-kanaler samt at vi nu, automatisk, kan trække fra virtuelle kort. Derudover kan E-conomic-integrationen også nævnes som et kæmpe plus for vores hverdag.

Vores stuepiger er især glade for at systemet også fungerer på deres mobile enheder. På den måde kan de selv tjekke status på udtjek af gæster og gøre rent før tid. Det sparer os for unødig ventetid på gangene og konstante besøg i receptionen, for at høre, hvilket værelse de næste gang kan gå i gang med.

Allervigtigst for os er dog den kompetente og imødekommende support hos OCTOPUS. Fra start har vi fået hurtig hjælp og her er ingen spørgsmål dumme. Vi bliver altid godt behandlet af det venlige team – og ikke mindst altid taget alvorligt. Svar og løsninger er aldrig langt væk, uanset om vi skriver eller ringer til dem.

Vi anbefaler OCTOPUS til alle i branchen.

Hotelchef hos City Hotel Nattergalen, Vibeke Arentoft

TAK

Tak til alle vores kunder for støtten – og ikke mindst feedback i form af fx disse anbefalinger.
Dem er vi både glade for og utrolig stolte af.
SVOSTRUP KRO
By in

SVOSTRUP KRO

Udover drift af hotel og restaurant samt take-away har vi også mange events i højsæsonen; Konfirmationer, bryllupper, koncerter m.m. Det er derfor særdeles vigtigt for os, at vi har et totalsystem som vi kan stole 100% på. For at vi kan det, skal vi alle bl.a. være trygge i brugen af det, ikke opleve nedbrud, have korrekt integration til vores OTA’er, have nemt ved at oplære nye ansatte under travlhed m.m. Med OCTOPUS er vi hélt rolige; Systemet er utrolig logisk og nemt at oplæres i, vi oplever ikke nedbrud, de forskellige integrationer fungerer upåklageligt – og ikke mindst automatisk.

Som de jyder vi jo er, er det selvfølgelig også en rar følelse at lave en god handel. Med OCTOPUS har vi både fået et billigere OG markant bedre system end hos tidligere udbyder. Med både travle og stille perioder, er det desuden en fordel for os, at vi har ubegrænset antal brugere. Da vi ikke skal betale pr. bruger har alle vores ansatte derfor adgang til OCTOPUS – mange også via mobilen, som vi benytter meget.

Med vores 16 værelser kunne vi hurtig føle os meget små og overset ved vores tidligere udbyder. Sådan har det aldrig været ved OCTOPUS; Her bliver vi altid taget seriøst. Derudover er deres team både superhurtige, meget dygtige og ikke mindst realistiske vedr. tidsplaner for nyudvikling, for at systemet passer til vores behov. De holder altid, hvad de lover, og det er aldrig langt ude i fremtiden, at vi kan forvente de nye funktioner er aktive i vores ende af systemet.

Det er tydeligt at mærke, at OCTOPUS selv er en del af branchen med ejerkredsens restauranter og hoteller. De ved, hvor vigtigt en hurtig og individuel tilpasning samt god service er. Vi blev anbefalet OCTOPUS af en kollega i branchen og kan nu stemme i med samme ord, som dengang vi hørte om det smarte system: ”Skiftet til OCTOPUS har vi aldrig fortrudt”.

Direktør, Ejer af Svostrup Kro, Dragan Sljivic

TAK

Tak til alle vores kunder for støtten – og ikke mindst feedback i form af fx disse anbefalinger.
Dem er vi både glade for og utrolig stolte af.
BALLEBRO FÆRGEKRO
By in

BALLEBRO FÆRGEKRO

Vi skiftede til OCTOPUS, fordi vi havde brug for et simpelt system, som samtidig kunne det hele. Udover brugervenligheden er vi også rigtig glade for at kunne få et hurtigt overblik over vores bookinger direkte på vores iOS-telefoner. Det er ikke altid at vores ansatte er inden for rækkevidde af receptionen, men med en mobil på ’farten’ kan vi løse præcis det samme derpå. 

Vi oplever et væsentligt højere serviceniveau hos OCTOPUS, end hvad vi ellers har været vant til ved tidligere udbydere. Det sætter vi stor pris på – især deres super-support, som altid er søde til at hjælpe os, hvis vi har spørgsmål og brug for at komme hurtigt videre.

Her fra Danmarks dejligste badehotel sender vi de bedste anbefalinger af OCTOPUS-systemet.

CEO hos Ballebro Færgekro, Morten Aagaard Adam Hansen
HOTEL SØMA
By in

HOTEL SØMA

Vi havde brug for et bookingsystem til vores 4 hoteller og 3 restauranter langs den grønlandske vestkyst. Med 133 værelser og flere møde- og konferencelokaler at servicere, undersøgte vi bredt, men valget faldt solidt på OCTOPUS. Her følte vi os straks i rette hænder, og bemærkede deres villighed til udvikling, for at tilpasse systemet til netop vores behov. 

Det er helt afgørende for os, at vi nu har fundet en samarbejdspartner, som kan følge trit med vores stærke og hurtige udvikling. Grundfunktionerne er naturligvis vigtige for os, men tilpasningen til vores forretning er endnu vigtigere; Og dér har OCTOPUS haft et stærkt fokus fra start.

 Vores skifte til OCTOPUS gik godt. Vi var realistiske og vidste, at sådanne processer kan være omstændige og at der kan opstå overraskelser og pludselige behov. Alt dette løste OCTOPUS trygt og vi er altid blevet mødt med en åbenhed af løsningsorienterede medarbejdere, når der skal laves tilpasninger – både igennem deres support, udvikling og ledelse.

 Med 4 hoteller er det enormt vigtigt for os, at kunne være effektive i oplæringen af nye medarbejdere. Med OCTOPUS’ simple brugerflade har vi netop kunne optimere oplæringen betydeligt. Det er et kæmpe plus for os, at vores nye medarbejdere hurtigt er i gang og kan koncentrere sig om gæstebetjening i stedet for et svært IT-system.

Udover at vores receptionister er flittige brugere af bookingdelen, er moduler som rapportering, API til online booking, online booking til vores agenter og begivenhedshåndtering også helt centrale funktioner for os – og altafgørende for, at vi både kan drifte og udvikle.

Vi anbefaler OCTOPUS til alle i branchen, som ønsker en stabil og handlekraftig samarbejdspartner.

Manager, Digital Business & Development hos Hotel SØMA,
Mads B. Futtrup

TAK

Tak til alle vores kunder for støtten – og ikke mindst feedback i form af fx disse anbefalinger.
Dem er vi både glade for og utrolig stolte af.