Skal I være de næste på listen over self-service-hoteller?
På et self-service hotel kan gæsterne udføre de fleste handlinger selv – det er enormt tidsbesparende samt giver især gæsterne en nem og fleksibel ind- og udkvartering.
Ved brug af teknologiske innovationer og automatiserede totalsystemer er det muligt for jeres gæster at håndtere alt fra booking og betaling til adgang til værelser og bestilling af ekstraydelser.
Udover et totalsystem som OCTOPUS til at samle alle informationer, opgaver og bookinger, er den vigtigste funktion på et self-service-hotel de elektroniske låse, der gør det muligt for gæsterne at få adgang til deres værelser ved hjælp af en PIN-kode, der sendes til gæsten via SMS eller mail. På den måde kan gæsterne ankomme og forlade hotellet uden at stå i kø i receptionen, for at få informationer og nøgle ud- og afleveret.
En anden vigtig funktion er den elektroniske Personlige Gæstebog, hvor gæsterne kan læse om hotellet, området, oplevelser, parkering, tilbud m.m. direkte. Gæsterne kan også bruge gæstebogen til at ændre personlige oplysninger som fx mail, navn og fakturaadresse – alt sammen opdateres selvfølgelig direkte i OCTOPUS-systemet.
Gæsterne kan også bruge den Personlige Gæstebog til at bestille og betale for ekstraydelser (fx morgenmad, madpakke, transport eller roomservice).
På et self-service hotel får gæsterne en mere fleksibel oplevelse, hvor de kan håndtere deres egne behov og forventninger på en nem og praktisk måde.
Husk: Vi er ikke ude på at gøre receptionspersonalet arbejdsløse, men til gengæld give dem bedre tid til at servicere og være der for gæsterne, så de får den bedste oplevelse.
Kontakt os for at høre mere
Vi bruger systemet
på vores egne hoteller
Vi oplever på vores egne hoteller, at gæster er utrolig glade for ikke være afhængig af en receptionist – som der ofte er kø hos, især ved udtjekning om morgenen, hvor man blot vil videre i sit program.
Som en ekstra service til gæsterne kan OCTOPUS også generere en QR-kode – som fx kan hænge ved indgangen – hvor gæster kan scanne og derefter logge ind med forudindstillet personlig oplysning (fx mailadresse, fulde navn eller mobilnummer).
Denne funktion bruges typisk af gæster, som lynhurtigt vil se sit værelsesnummer og PIN-kode til døren – uden at skulle finde sin bekræftelsesmail eller Personlige Gæstebog frem.